11 Mart 2015 Çarşamba

~ SUYU YIKAYAN BİLGE ~ BİLAL CİVELEK ~ 2. kitap (2015)


Kitabın adı: Suyu yıkayan bilge
Yazar: Bilal Civelek
Konu: Bilgeler çırağı olan Azibo'nun şehir şehir gezerek , insanların yanlış bildiklerini elinden geldiğince doğrultması anlatılıyor.
Yayın evi: Yediveren
Sayfa sayısı: 272



Suyu yıkayan bilge'yi de "Halüsinasyon" kitabıyla birlikte A101 den almıştım.Kitap hakkında herhangi bir fikrim yoktu.Sadece adına ve arka kapak yazısına bakarak karar verdim.Bilal Civelek'i bu kitap sayesinde tanımış oldum.Kitabın kapağı aşağıdaki gibi.Bu kitapta bana altı çizilecek cümleler için kalemim ve mektup arkadaşımın kendi elleriyle yaptığı kitap ayracım eşlik ediyor.






Kitap Mısırlı bilgeler çırağı Azibo'nun şehir şehir gezerek gördüğü yanlışları elinden geldiğince düzeltmesini konu alıyor.Aslında güzel bir konu ama anlatılışı ve olayların işlenişi kitabı çok basitleştirmiş.İnsanlara doğru yolu gösterebilmek için o kadar basit yöntemler uyguluyor ki...insanlarda çok kolay kabulleniyorlar.Onca yıldır devam eden (doğru veya yanlış) geleneklerini bir kaç günde  tamamen bırakıp doğru yolu seçiyorlar.İçlerinden bir tanesi bile itiraz etmiyor.Etse bile hemen ikna oluyor.Bu tarz anlatım aslında okunmayacak gibi değil.Sadece kitabın kapak yazısı ve yazarın olaylar gerçekleşmeden önce okuyucuyu fazla umutlandırması veya olayları fazla abartması sonucu insan hayal kırıklığına uğruyor.



Aslında kitabın adı ve arka kapak yazısı sizi bir beklentiye sürüklüyor.Felsefik düşünceleri , kendinizi , hayatı ve daha bir sürü şeyi sorgulayacağınız bir süreç olacağını düşündürüyor.Ama okumaya başladıktan sonra öyle olmadığını anladım.Dili ve konuları işleyişi çok basit olduğu için orta okul seviyesinde bir hikaye okuyormuşum gibi hissettim.




Bunlara rağmen altını çizdiğim bir sürü cümlede var.Ama bunlarda olayların basitliğine fazla kaçan cümleler.Keşke bu cümlelerin hakkını verecek bir anlatımı olsaydı.





 Bir de yazarın anlaşılamama gibi bir endişesi varmış gibi hissettim okurken.Çünkü en basit bir şeyi bile açıklamaya çalışıyordu.Olayın gidişatından aslında ne olduğunu anlayabiliyoruz ama yazar yinede açıklıyor.Bu biraz anlama kıtlığı yaşıyormuşum gibi hissettirdi açıkçası.Kötü bir espriyi açıklamaya çalışmak gibi.



Demem o ki ben çok da beğenerek okumadım.Beklentilerimi karşılamadı.Tekrar bir Bilal Civelek kitabı okur kuyum bilmiyorum ama en azından bir yazar daha tanımış oldum.





Tüm bunlara rağmen bölümlerin başında ki bazı cümleleri çok beğendim.Kitap bana bir şey katmadı aklımda kalanlar sadece bunlar olacak.







   

3 yorum:

  1. f. özbağ
    BiR HiKAYEM VAR OKURMUSUN - 25 Eki 2015

    HARAM LOKMA, TORUNA BİLE ZARAR VERİR. Suyu yıkayan bilge hikayelerinden alıntı yaptığını resmeden güzel bir nar görseli ile paylaştığı hikaye maalesef çarpıtılarak daha doğru bir deyişle değiştirilerek verilmiş bir hikayedir..Hikayenin doğrusu ve gerçeği şöyledir:Şeyh vefa;Ebu l Vefa olarak bildiğimiz Vefa hazretlerinin annesi bir gün misafirliğe gittiği komşusunda portakal görür ve canı çeker ..Vefa hazretlerine yüklü bir vaziyette olup aş-ermiştir ve ev sahibi mutfakta meşgul iken veya odadan çıktığında tığ ile portakalı deler ve suyunu emer..Aradan zaman geçer Vefa hazretleri büyür ve mahallenin sakası su taşırken su kırbasını deler..Duruma vakıf olunduğunda anne ve baba bunun nedeni üstünde dururlar ve o zaman Vefa hazretlerinin annesi portakal olayını hatırlar ve eşine durumu arz eder..Beraber komşuya girip helallik dilerler ve Vefa hazretlerinden de bir daha böyle bir durum sadır olmaz ve bildiğimiz büyük alim ve evliyalardan Şeyh Ebu-l Vefa olur...Hikayenin doğrusu bu iken bu sefer başka bir yayında maalesef yukarıdakine benzer daha uyduruk veya değişime uğramış türünü görmekteyiz..Bakınız:http://www.samanyolu.k12.tr/Multimedia/GetFile/265 ''... Büyük Âlim Ebû Vefâ Hazretlerinin bir çocuğu varmış. Babası
    ve annesi çok değerli kişiler ve haram ve helâle dikkat eden
    kişiler olmasına rağmen çocuğun çok kötü bir alışkanlığı varmış.
    Bu çocuk kuyulardan su taşıyan kişilerin su torbalarını delip
    kaçarmış. Halk, bu çocuğa babasından dolayı sabretmiş ama
    sonunda dayanamayıp babası Ebû Vefâ Hazretlerine durumu
    şikayet etmişler. Ebû Vefâ Hazretleri ben ne yaptım ki bu çocuk
    bu yanlış davranışları yapıyor diye çok düşünmüş ama bir
    türlü nedenini bulamamış. Sonunda durumu hanımına anlatmış.
    Hanımı biraz düşündükten sonra; ben bu çocuğa hamileyken
    komşuya gittiğimde komşuda bir nar görmüştüm. Canım
    çekti ve elimdeki tığı nara batırıp suyunda içtim. Ebû Vefâ
    1. sayfadan devam
    VEDAT CULHA
    C İ L T 1 S A Y I 3 S A Y F A 3
    Hazretleri bunları dinledikte sonra olayın
    nedenini anlamış, hanımına hemen kom-
    şusuna gidip onlardan helallik dilemesini
    istemiş. Daha sonra bu çocuğun bir daha
    böyle olumsuz bir davranışı gözlenmemiş...'' diye devam etmektedir.Hikayeler böyle değişime uğruyorsa vay bizim başımıza geleceklere ki din adına Kur'an adına ne tür uydurma ve çappıtmalar yapılıyor ve biz bunları bulup ayıklamakla mükellefiz..Hayır..hayır değil bu tür saptırmaların olduğu yayıncıları bilip anladığımızda yayınladıkları hiç bir materyale itibar ve itimat etmeyip takip etmeyeceğiz ve sağlıklı kılı kırk yaran Allah'tan (c.c) korkup gerçekten Allah (c.c) rızasını gözeten yayınlara ve yayıncılara itibar edeceğiz.Saygılarımla.Siyah Gül 28.10.2015

    YanıtlaSil
  2. Bilal Civelek kitaplarından Borisin Sırrını okumanı tavsiye ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyelere her zaman açığımdır.Bu kitapla Bilal Civelek den soğumuştum ama Borisin Sırrını araştırmadan da duramam şimdi :)) Tavsiye için teşekkürler Star Light :)

      Sil