24 Mart 2015 Salı

~KALP SIZISI ~ F. LOUİSA BARCLAY ~ 3. Kitap (2015)





Kitabın adı: Kalp Sızısı
Yazar: F. Louisa Barclay
Yayın evi: Liva
Sayfa sayısı: 382


Kitap Konusu: Jane Champion zengin , asil bir soydan gelen , sıradan bir yüze sahip ve diğer kadınlar gibi pek de alımlı olmayan bir fiziğe sahiptir.Garth Dalmain ise asil bir aileden gelmiş , genç , yakışıklı ve güzel olan her şeye aşık çocuk ruhlu bir ressamdır.
   Bu iki dost partide bir araya gelirler.Jane'in partide verdiği küçük bir konser Garth'ın bu zamana kadar fark edemediği , Jane'in içinde barındırdığı güzelliği görmesini sağlar.Jane'e sırılsıklam aşık olan Garth kısa bir süre sonra evlenme teklifi eder.Fakat Gart'ın kuralları hiçe sayan yaşam tarzı ve yakışıklılığı karşısında Jane'nin gösterişsiz ve alımsız biri olmasından dolayı kendine olan güvensizliği bu teklifi reddetmesine neden olur.Verdiği bu kararın altında ezilen Jane olanları unutmak için Dünya turuna çıkar.Bir zaman sonra Garth'sız yapamayacağını anlar ve sevdiği adama geri dönmek ister ama Garth bir kaza sonucu görme yetisini kaybetmiştir ve Jane için hiçbir şey kolay olmayacaktır .




Bu kitabı da A101 den kapak yazısını okuyarak almıştım.Aslında konusu aşk olan kitapları okumayı pek tercih etmiyorum.Aşka inanmayan birisi olarak anlatılanlar biraz yapmacık geliyor.Ama fazla bir seçeneğim olmayınca bu kitaba da bir şans vermek istedim.Zaten kitap kitaptır.Konusu pek de fark etmez benim için.Sadece önceliklerim değişir.

Bu yazarı da ilk defa bu kitap sayesinde tanımış oldum.Başka kitapalarını okur muyum derseniz biraz düşünürüm derim.Nedeni ise anlatımı veya dili (artık ne derseniz) bana biraz akıcılığı bozuyormuş gibi geldi.Devrik cümleler de çok vardı ama ondan daha çok cümleler sanki özensiz , düzensiz yazılmışlardı.Belkide çeviriden kaynaklanıyordur. Nedeni ne bilemedim.


Kitabin başları biraz sıkıcıydı. Hatta bir ara hiç okumadım ama kendime verdiğim sözü hatırlayarak okumaya devam ettim. Başlarda sıkıcı olan kitap yarısından sonra boyut değiştirdi. Tamamen farklı bir açıdan okumaya devam ettim. Sonrası daha akıcıydı.Baya heyecanlıydı. "Heh şimdi şöyle olacak " diyosunuz ama sonunda o beklediğiniz şeyler olmadan basit bir şekilde bitiyor. Konunun üzerine biraz daha yazilabilirdi diye düşünüyorum. 

Sonuç olarak kitap çok da beklediğim gibi değildi ama hiç okunmayacak gibi de değildi. Bir kaç yerinde kendini tekrarladı o kısımları okumadan atladım. Dilini ve anlatımını pek sevmesemde okumaya devam etmemin en büyük nedeni Jane karakterinin düşünce tarzını kendime çok benzetmem oldu :) Altını çizdiğim bir cümlede olmadığı için fotoğraf paylaşamıyorum. Benden bu kadar.  Herkese bol kitap okumalı günler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder