25 Haziran 2016 Cumartesi

Çeyiz Alışverişi !!!

Herkese Merhaba :)

Söz , nişan , düğün telaşesi stresi diye bir şey varmış.Öyle diyolar valla , yoksa ben bilmiyorum o nasıl bir şey :)))

Gerçekten de çevremdeki herkes "nasıl gidiyor hazırlıklar , ayy ne telaşlısındır sen şimdi , stres de var dimi?" deyip durdular.Ama bende gerçekten de ne telaş ne de stres var.Yapım gereği rahat bir insanımdır  :)) Bir de ben her şeyin hayırlısını dileyip geri kalanını oluruna bırakırım.Gereksiz telaş , ayrıntı ve strese gerek yok.Öyle aman şu da olsun bu da olsun.Nişanlığım şöyle olsun , ayakkabım pembe olsun mor olsun  vs olsun asla demedim demem de. Evet herkes gibi benimde aklımda bir kaç fikir oluyor ama işim gereği şunu da çok iyi biliyorum ki bir fikre sabitlenip onu bulamayınca bir başkasını da beğenmiyorsunuz .Hayalinizde kini ararken stres olup bulamayınca da hayal kırıklığına uğruyorsunuz.


Bu yüzden bende ne istediğimi değil de ne "istemediğimi" belirledim önce.Çünkü istekleriniz karşınıza çıkan fırsatlara göre değişiklik gösterebilir ama istemediğiniz şeyler değişmez.Nişanda verilecek olan bohça/çeyiz alışverişi için ben biraz araştırma yaptım.Nerde ne var , fiyatları nasıl gibi gibi.Sonra bir de Yusuf'la çıktım çarşıya.Birlikte beğendik çoğu şeyi , kafamızda belirledik.Pazar günüde annelerimizle alışverişe çıktık.


   Şimdii benimde önceden araştırmasını yaptığım " Bohçaya ne konulur" adlı konudan bahsetmek istiyorum :))


 Aslında bu konu yörelere göre farklılık gösteriyor.Her kültürde farklı adetler var.Bazılarının olmazsa olmaz dediği bir eşyayı siz hiç almıyorsunuz bile.Bu yüzden ne kadar araştırma yapsam da kesin bir bilgiye ulaşamadım.Belki benim gibi araştıranlar vardır.Onlara hiç bir yöreye ait olmayan "evrensel bohça" alışverişinde neler olur bahsetmek istiyorum :))

  Ben Rizeliyim Yusuf Boşnak.Ama ikimizinde öyle belirli bir örf adeti yok bu çeyiz konusunda.Bu yüzden evrensel (Türkiye genelinde tabi :)) bir alışveriş oldu bizimkisi.

   Bana alınan eşyaları aşağıya yazıcam ama ondan önce şundan bahsetmek istiyorum.Öyle acaba bohçaya ne koyulur ne koyulmaz yerine siz ne isteyip istemediğinizi belirleyip önceden sözlünüzle/nişanlınızla sonradan da kayınvalidenizle konuşun bence.Herkesin aldığı bir şeyi sizde alıp kullanmak zorunda değilsiniz.Gereksiz olduğunu  veya kullanmayacağınızı düşündüğünüz eşyaları aldırmayın.Boşuna masraf etmeyin.(Ben o tüylü ve topuklu terliklerden aldırmadım) Onun yerine başka bir şey isteyebilirsiniz mesela.Bu da bir seçenek :)) Ama hepsini önceden eş adayınızla kesinlikle görüşün ki alışveriş günü bir kaos yaşanmasın :))

 Gelin Bohçası;

  • Sandık
  • İç çamaşırı
  • Gecelik
  • Bornoz takımı
  • Atlet
  • Ten çorabı
  • Kıyafet
  • Pijama
  • Ayakkabı
  • Çanta
  • Saat
  • Eşarp
  • Makyaj malzemeleri (BB krem,maskara,göz kalemi,kapatıcı,ruj - çok makyaj yapan biri değilim.Hatta nerdeyse hiç yapmıyorum diyebilirim.O yüzden makyaj malzemeleri az)
  • Kişisel bakım ürünleri (Şampuan,deodorant,duş jeli,parfüm,diş macunu,diş fırçası,tırnak makası,cımbız,tarak,el kremi)

    Bunlar alışverişte alınanlar.Sayılarını yazmadım çünkü bu siz kaç tane istiyorsanız ve tabi ki karşı taraf kaç tane alabiliyorsa o kadar alınıyor.Bu durumun bir maddi tarafı var tabi ki de bunu sakın göz ardı etmeyin.Unutmayın siz artık birlikte bir yola çıktınız ve bu yolda yaşanacak her şey ikinizi de etkileyecek.Karşılıklı olarak birbirinizi zorlamadan her şeyi gönlünüzce yapmaya çalışın.Bu yüzden önceden sözlünüzle/nişanlınızla konuşun diyorum.Böyle bir konuşma yapmazsanız bilmediğiniz bir bütçeyle alışverişe çıkmış olursunuz.Neyi ne kadar alacağınızı bilemezsiniz veya bir şeyi istediğinizi söylemeye çekinirsiniz.Ama önceden her şeyi konuşursanız hiç bir tatsızlık yaşamadan çok güzel bir gün geçirmiş olursunuz.Bizim alışveriş çok eğlenceli geçti mesela :)))

   Bohçanın geri kalanı kayınvalideniz tamamlıyor.O ne koyuyor bir bilginiz olmuyor tabi.Ama böylesi daha iyi süpriz oluyor size de.Böylelikle Gelin'in alışverişi tamamlanmış oluyor.


Damat Bohçası;

  • Gömlek
  • Pantolon
  • T-shirt
  • Pijama
  • Eşofman
  • İç çamaşırı
  • Çorap
  • Kravat
  • Ayakkabı
  • Kol düğmesi
  • Saat
  • Cüzdan
  • Kemer
  • Traş seti (Traş bıçağı,traş köpüğü,traş losyonu)
  • Kişisel bakım seti (Tırnak makası,tarak,şampuan,duş jeli,parfüm,deodorant,el kremi,diş fırçası,diş macunu)


   Yusuf'un kişisel bakım ürünlerini ben tek başıma aldım.Kendi zevkime göre seçtim kokularını falan :)) Kıyafet ve saati birlikte seçtik.Birlikte alışveriş yapmak çok eğlenceliydi.Bunda da çok eğlendik.Zaten biz bir araya gelince gülmeden duramıyoruz ki :)))

Eveett bohça hazırlıkları da bu şekilde tamamlanmış oldu.Nişandan sonra bohçalar verilecek.Bohçama kavuşayım içinde neler olduğunu fotoğraflarla birlikte size de gösteririm.Bende tam olarak bilmiyorum neler olduğunu :))

Son olarak söylemek istediğim bir şey var.Daha doğrusu nacizane bir tavsiyem var.Her şeyde elinizden geldiğince kanaatkar olmaya çalışın."Ben gelinim ne istersem almak zorundalar , bir kere evleniyorum her şey en iyisinden olsun" diye diretmek yerine hiç kimseyi zora koymadan , yıkıcı değilde yapıcı davranarak ilerlerseniz her şey çok daha pozitif olacak bundan emin olabilirsiniz.Tabi bir de bol bol dua edin her şeyin hayırlı olması için.Gerisi bir şekilde hallolur zaten :))

Hadi kendinize iyi bakın.Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder