19 Mart 2016 Cumartesi

AİLE TANIŞMASI ve BOŞNAK BÖREĞİ :)







   Yukarıda görmüş olduğunuz Annemin (kayınvalidem) yapmış olduğu "Boşnak böreği". Sözlümle tanışana kadar hiç Boşnak böreği yememiştim.Hayatıma kattığı güzellikler arasında üst sıralarda :) 

  Aldığımız bilgilere göre ailede en iyi börek yapan benim annemmiş.Ne kadar şanslı olduğumu açıklamama gerek yok herhalde.Bizim aile tarafından da bolca yenerek tadına bakıldı ve onaylandı.Lezzetine diyecek kelime bulamadık.

  Boşnak Yarim'in dediğine göre Bosna da ki börekler daha güzelmiş.Kendisi gidip yerinde denemiş.Bir gün bende gidip tadına bakarım İnşallah.

  Boşnak Böreğinden biraz bahsedecek olursak daha doğrusu ben bildiklerimi anlatacak olursam...Kıymalı , patatesli , ıspanaklı , tavuklu  olanları var.Hepsinin tadına baktım.Hepsi birbirinden lezzetli ama tavuklusu benim favorim .Bir de bu Boşnak Böreği isteğe göre kaymakla birlikte yeniliyor.Ben kaymak yiyemediğim için hiç denemedim ama babam denedi ve bir tabak daha istedi :)

Börek faslını burada kapatalım yazdıkça acıktım çünkü :))) Ağzım sulandı resmen.


   
Ailemle ilk tanışmaya geldiklerinde getirdikleri çiçek ve çikolata :)




Bu da çok sevdiğim komşu teyzemin yaptığı pastam.İnanılmaz lezzetliydi.Iımmmm :)

O gün sadece kayınvalidem ve bayanlardan bir kaç aile büyüğü geldiler.Aslında ciddi ve hayırlı bir iş için bir araya geldik , başlarda ister istemez bir gergin hava oluyor ama o kadar çabuk kaynaştık ki birbirimize komşularla akrabalarla gün yapıyormuşuz gibi oldu :)) Çok samimi ve sıcak bir ortamdı.

   Hazırladığımız masanın fotoğrafını heyecandan çekmeyi unutmuşum.Bu pastayı da sonradan aklıma geldi de çaktırmadan çektim.Yoksa o gün heyecandan karnım ağrımaya başladı , elim ayağım titredi.Çok acayip duygular bunlar yaa.Daha önce bir üniversite sınavına girerken çok heyecanlanmıştım ama bu  ondan da fazlaydı.Hele ki söz akşamı.....Anlatamam neler hissettiğimi , ne kadar heyecanlı ve stresli olduğumu :)



Bize geldiklerinden 3 gün sonra biz erkek tarafına misafir olduk.Tabi o günde heyecan hat safhadaydı.Bu sefer aslında biraz daha fazla heyecanlıydım çünkü evlenmek istediğim kişinin evini ve aile ortamını ilk defa görecektim.Acaba ile başlayan sorular çok fazlaydı kafamda.Ama hepsine olumlu cevap buldum çok şükür.


E Yarim Boşnak olunca bol bol Boşnak böreği de yeniliyor ister istemez :) Annem (Kayınvalidem) o gün döktürmüş yine.Tepsi tepsi börek yapmış. Poğaçalar , salatalar , tatlılar... Kim yiyecek bu kadar şeyi ile başlayan cümleler boş tabaklarla son buldu :)))

 O acaba ile başlayan sorulardan biride "acaba Boşnak böreğinin tadı nasıl" dı :) Sorularımın hepsine olumlu cevap buldum demiştim ya işte en olumlularından biride börek hakkındaydı.Çünkü denildiği kadar lezzetliydi.Hayatımda ilk defa yedim.Bundan sonra da hep yemek isterim :))) Yiyeceğimde inşallah.Tabi bir gün yapmasını da öğrenicem.Boşnak gelini olucam sonuçta.Börek yapmayı öğrenmesem olmaz :)



Söz akşamına kadar olan süreç bu şekilde ilerledi.Sonra söz için hazırlıklara başladık her ikimizde.Bir daha ki yazımda da bu konu hakkında yazıcam.Bol resimli olarak :)) Şimdilik hoşçakalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder