15 Ekim 2015 Perşembe

İKİ YANLIŞ BİR DOĞRU GETİREBİLİR !!! (Tuzlu Greyfurt)

Fotoğraf alıntıdır !

Eveeett ! Meyvelerle felsefe bölümümüze Hoşgeldiniz :) Daha önceden ekşi bir elmaya  felsefik bir bakış ile yaklaşıp ilginç bir konuya değinmiştim.İçimden geçenleri  , kendi düşünce ve fikirlerimi yazmıştım.Bu sefer aynı şeyi farklı bir meyve ve konuyla tekrar yapıcam.Bu meyveyle felsefe işini sevdim ben :) Bu arada bir önceki (içi dışı bir ekşi elma) yazım için buraya tıklayınız lütfen.


Greyfurt'u hepiniz bilirsiniz.Dışı turuncu portakal gibi içi ise kıpkırmızı ve ekşi olan bir meyve.Ekşi ama öyle böyle değil.Baya ekşi yani :) Bu yüzden pek severek yiyeni yoktur zavallımın.Ya suyu sıkılır yada şifa niyetine bir iki dilim ancak yiyilebilir. 

   Ben de önceden bilirdim ama yiyemezdim maalesef.10-11 yaşlarındayken babam bana greyfurtu nasıl tatlı ve lezzetli hale getirebileceğimi gösterdi.Bende merakla ne yapacak diye baktım.Ama babamın tek yaptığı soyulmuş greyfurt'un üzerine tuz ekmek oldu. 


-Baba ne yaptın sen ya? 
-Önce bir tadına bak sonra konuş .
-Emin misin ? Tuz ile greyfurt !
-Ya sen bir tadına bak sonra benden çok yiyeceksin. Dedi

Dediği gibi de oldu gerçekten.Şimdilerde bol bol greyfurt yiyorum.Hem de tuza banarak.Bu nasıl oluyor her hangi bir fikrim yok açıkçası.Tek bildiğim Greyfurt'un üzerine tuz ekerseniz o ekşiliği gidiyor ve yerine değişik ama çok lezzetli bir tat geliyor.(Yazarken ağzım sulandı:)) 


Bu engin bilgimi çalıştığım yerde patronumla paylaşayım dedim.Söyledim ama inanmadı :) Bende greyfurtu soydum.Hatta dışındaki zarını dahil soydum.Sayfanın başındaki fotoğrafta gördüğünüz haline getirdim.Çünkü kabukları çok kalın olduğu için hem yemesi zor hem de böyle daha lezzetli oluyor.Neyse ben hazırladım ve tadına baktı.İnanır mısınız şimdi benden daha çok yiyor :) İnanılmaz bir lezzet olduğunu söyledi.Favorilerim arasına girdi dedi neler neler dedi.Çok ilginç buldu bu ikiliyi.Tuz ve greyfurt ha :))

Bende ilginç bulmuştum en başta.Fazla üzerine düşmeden yedim yıllarca.Ama bu yıl yerken yine şu felsefik tarafım ağır basmış olmalı ki şöyle bir düşünce geldi aklıma ;

"Greyfurt ve tuz.İkisi de ekşi ve tek başlarına tüketilemiyorlar.Ama bir araya geldiklerinde ise ortaya çok lezzetli bir tat çıkıyor."

 Bunu hayatla bağdaştırdım ve iki yanlışın bir araya gelerek bir doğruyu oluşturabileceğini anladım.Yani hayatımızda çok olumsuz şeyler gerçekleşebilir.Hangimiz günlük gülistanlık yaşıyoruz ki? İlla ki hayatımız da istemediğimiz şeyler başımıza geliyor.Hatta o kadar fazla şey oluyor ki bundan daha kötüsü olamaz diyoruz.Bu düşünceler sırasında başımıza gelen en ufak şeyin bile bize zararı dokunacağını düşünüyoruz.Belki gerçekten de dokunuyordur ama "her şeyde bir hayır vardır" demeyi unuttuğumuz için bunun sonradan bir hayra vesile olacağını düşünemiyoruz.Tıpkı greyfurtla tuz gibi işte.İkisi de ekşi ve ilk duyduğumuzda bunun çok da iyi bir şey olacağını düşünmüyoruz ama sonra bir tadına bakıyoruz veeeee....ııımmmm o muhteşem lezzet :)

Tamam başınıza gelen kötü olaylar için Polyannacılık oynayın demiyorum ama olumsuz şeylerin de bir araya gelerek olumlu bir sonuca varabileceğini unutmayın.Greyfurt ile tuzu denemeyi de unutmayın.(Garanti veriyorum ki tadı daha tatlı olacak) Ne demişler her şey de bir hayır vardır.Bütün olumsuzlukların , kötülüklerin hayra vesile olması dileğiyle efenim :) Benim felsefem buraya kadar.Başka meyvelerde görüşmek üzere :))

4 yorum:

  1. Yazına bayıldım :) Greyfurtu denemedim ama tahmin edebiliyorum. Bende küçükken salkımlardan daha olgunlaşmamış ham üzüm toplardık, yeşilken yani.Yiyenler bilir, ham üzüm dehşet ekşi olur (fazla yediğinde ağzın yara olur o derece). Sonra bu topladığımız üzümleri tabağa koyar üzerine tuz atar yerdik. İnanılma lezzetli olurdu. Fırsatını bulursan denemeni tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :). Bende yeşil üzümleri yerdim ama dediğin gibi o kadar ekşiler ki sadece bir kac tane yiyebiliyordum. Tuz ekmek hic aklıma gelmemişti. Kesinlikle ilk firsatta deniyorum :))

      Sil
  2. Sometimes ... i think like that .... what a beautiful writting �� i will be waiting your next writting ��
    Have a good day��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much my best friend.Take care :)

      Sil