7 Ağustos 2015 Cuma

YOU ARE ALL SURROUNDED - ETRAFIN SARILDI (Kore Dizisi #10)






Yine bir gün  dizi araştırırken You are all surrounded'e  rastladım Bu diziye başlamamın en büyük nedeni tabi ki de Cha Seung Won (oyunculuğunu çok beğenirim).Böyle projelerde de sık sık göremiyoruz onu.Bu fırsatı bulmuşken izlemeden olmaz dedim.Tabi yine bir konusuna göz attım.Yorumları da okudum.Tam tahmin ettiğim gibi herkes çok beğenmiş.Bende çok beğendim.Hatta favori dizilerim arasına girdi kendisi.Nasıl mı? Nasıl olduğu ve dizinin ayrıntılı bir incelemesi yazının devamında :)









Konusu: Gangnam polis karakolunun dedektiflik birimine dört çaylak tayin oluyor.Dördü de birbirinden farklı nedenlerden dolayı Gangnam'ı tercih etmiş.Her şeyin filmlerde ki gibi olacağını sanan bu dört çaylak amirleri Seo Pan Suk (Cha Seung Won) ile tanışınca bu işin hiç de kolay olmayacağını anlıyorlar.Bütün zorluklarla nasıl başı çıkılması gerektiğini gerek dayak yiyerek gerek rehin alınarak gerek de amirlerin azarlamasıyla öğrenecek olan çaylakların  heyecanlı , hüzünlü ve bir o kadar eğlenceli maceralarının konu edildiği başarılı bir dizi.







Cha Seung Won Dizide ki Adı Seo Pan Suk





    Lakabı "Efsane Pan Suk".Sinirli , dik başlı , asabi, şiddet suç biriminin  kahramanı.Başarılı bir kariyere sahip.Çaylakların dedektiflik bürosunda olmamaları gerektiğini düşünüyor.Emir büyük yerden olunca kabul ediyor ama çaylakların bir an önce gitmeleri için elinden geleni yapıyor.Zamanla çaylakların iyi yönlerini görüyor ve  onlara nasıl başarılı bir dedektif olunacağını öğretiyor.



  Ben onu ilk defa "The Greatest Love" (favori dizilerimden ) dizisinde izledim.Sesi biraz kalın ve gülüşü de biraz acayip (bu dizide de göreceksiniz :)) olduğu için ilk başta çok itici gelmişti ama sonradan çok sevmiştim kendisini.Oyunculuğunun da çok iyi olduğunu düşünüyorum.Hatta sonradan "Oğul" filmini izlemiştim ve hayran kalmıştım.Sadece Cha Seung Won'u değil filmin kurgusuna da çok beğenmiştim.Kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum.Bu dizide de çok eğlenceli ve babacan (yani Rıza baba kadar olmasa da :)) bir karakteri canlandırmış.Bu kadar çok beğendiğim oyuncunun adını ezbere bilmiyorum o ayrı :) Çünkü o benim için her zaman The Greatest Love daki " Dok Go Jin " olarak kalacak..





Lee Seung Ki Dizide ki Adı Eun Dae Gu / Kim Ji Yong (Gerçek Adı)



  Küçükken annesinin ölümüne şahit olan Eun Dae Gu bu cinayetin suçlularından birinin de Amiri Seo Pak Suk olduğunu düşünüyor.Bu iddiasını kanıtlamak için adını değiştiriyor ve dedektif olarak gerçek kimliğini gizliyor.Pak Suk'a daha yakın olmak için dört çaylakla birlikte Gangnam şiddet suçları birimine başvuruyor.Üstün zekaya sahip , ağzı bozuk , sivri dilli , ukala tavrıyla kendini herkes den soyutlayan Dae Gu üstün zekası ve görsel hafızasıyla olayları kısa sürede çözmeyi başarıyor.

  Ben Lee Seung Gi'yi ilk "Star King" yarışmasında tanıdım.Sonra "My Girlfriend Is A Gumiho" da izledim .Daha sonrada 1 bölümlük konuk oyuncu olduğu "The Greatest Love" dizisinde Chae Seung Won ile çok kısa ama çok komik bir sahnesi vardı.O sahneyi asla unutmam.Oradan da aklımda kalmıştı bu ikili.Başka bir dizide başroller de görünce çok sevindim.Bu dizide de beğendim Seung Gi'yi. Ukala tavırları , cool takılmaya çalışırken ki şirinlikleri , sivri dili vs. Sadece şu üstün zeka olayını biraz abartmışlar o kadar . Geçmişinde çok fazla acı çekmiş.Bu yüzden dizide güldüğünü neredeyse hiç görmedim.Kısacası başarılı bir oyunculuk sergilemiş.Ben beğendim efenim :) 







Go Ara Dizide ki Adı Yeo Soo Sun




Lisedeyken hayali şarkıcı olmaktı ama ilerleyen zamanlarda bu hayalinden vazgeçti ve  tam 7 kez sınavlara girerek dedektif oldu.Dört çaylağın arasında ki tek kadın.Fakat bu onu hiçbir şekilde etkilemiyor.Aksine diğerlerinden daha azimli , cesur ve korkusuz olduğu için olayların üzerine gidiyor.Amirinin takımında uzun saçlı birini istememesine rağmen kendini ne pahasına olursa olsun kanıtlamaya çalışıyor.

   İlk defa bu dizide gördüm kendisini ama adının Go Ara olması aklıma bir kız grubuna üye olabilme ihtimalini getiriyor.Böyle isimleri kısa olunca bir gruba üyeymiş gibi geliyor.Neyse araştırmadım kendisini.O yüzden bu dizideki oyunculuğuyla eleştiricem.Öncelikle oyunculuğu gerçekten iyiydi.Öyle şirin kız değil de daha ağır abi takılan bir roldeydi.Bu da hiç yapmacık durmadı onda.Dizideki azmi ve cesaretini de takdir ettim doğrusu.Gözleri çok güzeldi acaba lens mi dedim ama kızın adını yazınca " Go Ara eyes " diye ayrı bir bölüm çıkıyor.Büyük bir ihtimalle kendi göz rengi öyle.Malum Korelilerin saç ve göz renkleri kahve ve siyah tonlarından başka bir renk olamadığı için baya ilgi çekmiştir.



Ahn Jae Hyun Dizide ki Adı Park Tae IL


  Lakabı "pamuk prenses" ve "beyaz surat".Çok pürüzsüz ve beyaz bir teni olduğu için birimdekiler ona bu lakabı takmışlar.Modayı yakından takip ediyor ve çok şık giyiniyor.Bir dedektife göre fazla şık hemde.Zengin bir aileden geliyor.Onunda geçmişinde acı olaylar var.Zamanla ne olduğunu öğreniyoruz.

"Ben bunu nerede görmüştüm" sorusu her zaman ki gibi bu dizide de vardı.Bu sefer soru hakkımı Ahn Jae Hyun dan yana kullandım :) 10. Bölüme kadar "ben bunu nerde gördüm , kesin bir yerde daha izledim ,nerde , nerde , nerde " diye diye kendi başımın etini yedim resmen.Tabi siz şimdi "bu kadar tantana yapacağına adını bi zahmet Google ye yazda bak " diyeceksiniz.Evet çok haklısınız.Sorumun cevabı bu kadar basit aslında ama ben kendi çabamla hatırlamaya çalıştım herhalde ki bunu yapmak aklıma gelmedi :) Sonra neyse diziyi izlerken yorumlara bir göz attım , biri (Çok teşekkür ediyorum ona ) Ahn Jae Hyun'un Came from stars dizisinde oynadığını yazmış.Tabi ben yine hatırlayamadım.Bu sefer Google'a yazdım bir de ne göreyim.Dizinin başrolünde ki kızın erkek kardeşini oynamış.Ama bence hatırlamam çok normal çünkü orada küçücük bir liseliyi oynamış.Burda kocaman adam.Uzun lafın kısası hafızam beni yine yanıltmadı.İkinci kez izlemiş olduğum Jae Hyun'un oyunculuğunu da canlandırdığı karakteri de  beğendim.Kıyafetlerini de çok beğendim :)

~~~Önemlidir birinin girmesi hayatına~~~
~~~  Zira tüm hayatını getirir yanında ~~~

Ahn Jae Hyun'un dizide söylediği bir söz.Ne kadar da doğru öyle değil mi?

Park Jung Min Dizide ki Adı Ji Gook




Sadece Gangnam da yaşayabilmek için trafik polisliğine başvuran Gook boş yer olmayınca mecburen suç birimine gelmiş :) Şirin , güler yüzlü , sempatik Gook gerekince gayet ciddi ve asabi olabiliyor.

  İlk defa bu dizide izledim.O kadar tatlı o kadar şirin ki yanaklarını sıkasınız geliyor.Dizinin güler yüzüydü resmen.Hal ve hareketlerine ,gözlüklerine ve gözlüklerinin zincirlerine dizi boyunca bittim yani :) Suç birimine mecburen gelmiş olsa da görevleri elinden geldiğince yerine getirmeye çalışıyor. Ama dizide dedektiften çok rehine rolünü oynadı resmen.O kadar çok rehin alındı ki. Bir olay olduğunda hemen kendini öne atıyor ve "merak etmeyin daha önce çok kez rehin alındım olayların nasıl ilerlediğini biliyorum" diyor :) :) Bir de Eun Dae Gu'ya "De gu De Gu" deyip durdu.Çok şirindi .Dizideki favorim Gook !!!


Bakışlara bak ya  :))


Oh Yoo Ah Dizideki Adı Kim Sa Kyung


   Seo Pan Seok'un eski karısı.Ganagnam suç biriminin amiri.Disiplinli ve adaletli bir dedektif.geçmişte yaşadığı acı olay yüzünden Seo Pan Seok dan nefret ediyor.Ama bir süre :)

   Bence dizideki en güzel kadındı.Orta yaşlı (34 yaşında) bir kadın dizide de kendi yaşlarında birini canlandırıyor ama genç kızlara taş çıkartır gerçekten.Hem güzelliği hem de giyim tarzıyla çok beğendim ben.Oyunculuğu da güzeldi.


Sung Ji Ru Dizide ki Adı Lee Eung Do



Seo Pak Suk'un yardımcısı. Sevecen , sempatik ve koruyucu bir karakterde.

İlk defa bu dizide izledim.Böyle sevecen , sempatik bir roldeydi.Olayları toparlamaya çalışan , çaylakları her zaman koruyup kollayan biriydi.Olmasa da olur cinsten değil.Güzel naif bir rolü vardı.




Çok fazla bir rolü yoktu ama ben yine de bu adamdan bahsetmek istiyorum.Adını hatırlamıyorum çünkü birimdeki kimse onu saymıyordu ve herkes ona Karakurbağası diyordu.Ama kendisi suç birimin müdür yardımcısı gibi bir şey.Lakin Müdür koltuğunda gözü var  :) Kendini çok beğenen , kendiyle gurur duyan , kendine aşık bir adam.Hal ve hareketleri çok komikti.(bknz: yukarı da ki bakışlar) Kesinlikle diziye renk kattığını düşünüyorum.




    Bu fotoğrafın devamında ne olduğunu az çok tahmin ettiniz sanırım.Lee Eung Do aradaki kağıdı düşürünce Karakurbağası ile olanlar oldu .
  
    *** Yukarıda görmüş olduğunuz şey Kore de yarışmalarda , dizilerde , filmlerde sıklıkla oynanan " card kissing game" oyunu.Kuralları çok basit.Belirli bir süre içerisinde en fazla kartı bir yerden başka bir yere aktarmak.Tabi bunun ilginç yanı kartı taşıma yöntemi.Sıranın başındaki kişi tabakta ki bir kartı nefesini içine çekerek dudaklarında taşımaya çalışır.Bu şekilde hiç düşürmeden hemen yanındaki ekip arkadaşının dudaklarına emanet eder.O da aynı şekilde nefesini içine çekerek kartı sabit tutmaya çalışır ve bir başkasının dudaklarına verir.Böylelikle sıranın sonuna kadar devam eder.Bu şekilde en fazla kartı taşıyan grup birinci olur.Tek kural karta hiç bir şekilde el değmemesi.Yani ne yapıyorsanız dudaklarınızla yapmanız gerekiyor :)





   Card kissing game den başka oyunlarda oynadılar.Bu sırada gözüme Türk bayrağı çarptı.Tabi hemen ekran görüntüsünü kaydettim.Böyle başka dizilerde veya filmlerde kendi bayrağını görünce sevinmek değişik bir duygu :)




   Bütün karakterleri kendi gözlemlerim sonucu tanıttım.Dizinin genelinden bahsedecek olursak ben çok beğenerek izledim.Konusu diğer dizilerden farklıydı.Oyuncular çok iyiydi.Kurgusu da her bölümde acaba ne olacak dedirtti.Zaten ana konu Eun Dae Gu'nun annesinin ölümü üzerine kuruluydu.Amaç o cinayette parmağı olanları ortaya çıkarmaktı.Bazı şeyler ortaya çıkmaya başladıkça " hadi canım o da mı işin içindeymiş " diyorsunuz.Her bölüm ayrı bir heyecan yaşıyorsunuz.Son bölümün son dakikasına kadar hep bir gizem havasında ilerliyor.Benim en sevdiğim kitap ve film türü polisiye olduğu için çok sevdim bu yönünü. 












Bu sahnede Dae Gu'nun Soo Sun'a dinlettiği bir şarkı vardı.Müziği çok hoş , sözleri bir harikaydı.Dizinin OST lerine baktım ama orada bulamadım.Nerden bulurum derken aklıma Shazam geldi.15. bölümü açıp şarkıyı telefona dinletince buldu.Size de dinlemenizi tavsiye ederim.Böyle zor zamanlar yaşıyorsanız iyi gelebileceğini düşündüğüm bir şarkı.Sözlerini yazdım deftere sizinle de paylaşmak istiyorum.Bu arada şarkıyı kız ve erkek birlikte söylüyor.Böylelikle sözler daha anlamlı oluyor.




내가 니편이 되어수케  (Şarkının Adı)

(Kız söylüyor)

~Nasıl hissettiğimi kim anlayacak?
~Nasıl hissettiğimi kim bilecek?
~Herkes bana gülüyor gibi sanki.
~Güvenebileceğim kimse yok.
~Kendime herşey iyi olacak diyorum.
~Buna alıştım sanıyordum.
~Beni yine ziyaret eden umutsuzluğun önünde diz çöküyorum
~Yine yalnızım ....

(Erkek söylüyor)

~Hep senin yanında olacağım
~Sana her şey iyi olacak diyeceğim.
~Sana her şey yoluna girecek diyeceğim.
~Sen benim için kıymetlisin.
~Her şeyin tükendiğini hissettiğinde.
~Sesimi hatırla
~İyi olacak her şey yoluna girecek.
~Sen benim için çok kıymetlisin.

Zor zamanlarınızda size bunları söyleyebilecek birini istemez miydiniz ? Ben isterdim :)


Son olarak dizide aşk üçgeninin olmadığını belirtmek isterim.Evet yanlış duymadınız .Bu dizide aşk üçgeni yok !!! Bundan önce izlediğim Healer dizisinde de yoktu. (Yazısı için tık tık) Bu Koreliler son zamanlarda şaşırtıyor beni.Yani bir dizi olacak ve aşk üçgeni olmayacak.Şaşılacak şey yani.Bırak üçgeni bazen aşk beşgeni bile oluyordu dizilerde.Herhalde onlarda artık bu konunun sıktığını fark ettiler ki başka şeyler yazıyorlar.





Finalinden de kısaca bahsedeyim.Malum bu senaristler bazen adamı sinir ediyorlar.Saçma sapan bir son yazıyorlar.Ama neyse ki bunda öyle olmadı.Her şey tadında bitti.En önemlisi ise dizi bittiğinde yüzümde kocaman bir gülümseme bıraktı.Yazmış olduğum nedenlerden ötürü You Are All Surrounded - Etrafın Sarıldı favori dizilerim arasına girdi.Bazen çok güldüm , bazen üzüldüm bazen de meraktan çatladım.Böyle güzel duygular içerisinde bitirdim işte.Farklı bir dizi arayanlara kesinlikle tavsiyemdir.Benden bu kadar.Kendinize iyi bakın hoşçakalın :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder