20 Temmuz 2015 Pazartesi

~ KILIÇSIZ SAMURAY ~ KITAMI MASAO ~ 13. Kitap (2015)


 Yine bir gün D&R da dolaşıyorum." Kitap almayacağım sadece bakıyorum " diye kendimi kandırırken gördüm bu kitabı :) Sonrasında durum malum.Bunu ve başka kitapları da attım sepete.Ah ah bu kitap severlerin en büyük dertlerinden biri de okunması gereken bir sürü kitap olduğu halde yenilerini almak herhalde.Ama ne yapalım gördük mü dayanamıyoruz.Alalım yanı başımızda dursun , zamanı gelince okurum diyoruz.Ama okuyoruz bak ! Öyle bir kenara atmak yok. :)



Kitap Adı: Kılıçsız Samuray
Yazar: Kitami Msao
Türü: Tarih , Anı , Kişisel Gelişim
Yayın Evi: Butik Yayınları
Sayfa Sayısı: 168

Konusu:Benim adım Toyotomi Hideyoshi ve bugün ben, tüm Japonya'nın hükümdarı, gücün kati zirvesine ulaşmayı başarmış ilk köylüyüm. Pozisyonu, doğum hakkı ile değil, çok çalışarak kazanan ilk feodal bey benim. Yoksulluktan, güçlü bir ulusun hükümdarlığına ve binlerce samuray savaşçısının komutasına yükseldim. Şimdi, bu sözleri yazıyorum ki benim öyküm, gelecekte başka insanlara da ilham versin."Hideyoshi, Japonya tarihindeki en göze çarpan -ve en sıra dışı- liderdi. 1536 yılında, Nagoya'da yoksul bir ailede dünyaya geldi ve mütavazı soyunda, olağanüstü kaderini öngörecek hiçbirşey yoktu. Hideyoshi kısa boylu, çelimsiz ve çirkin bir adamdı. Aşırı büyük kulakları, çukura kaçmış gözleri, minik bedeni ve kırmızı, buruşuk yüzü öyle maymunsu bir görüntü veriyordu ki tüm yaşamı boyunca "Maymun" lakabı üzerine yapıştı. Japonya'nın kargaşalı savaş Klanları Çağı'nda doğdu. 150 cm boyu, 50 kilo ağırlığı ile eğik omuzlu fiziği, onu askeri bir kariyerden mahrum bırakır gibi duruyordu. Ancak o yine de, yüz yıl süren sivil savaşın ikiye ayırdığı bir ulusu birleştirerek, bir meteor gibi imparatorluğun zirvesine yükseldi. Nasıl? Sağlam bir irade gücü, keskin bir zeka, boyun eğmez bir ruh ve istekli bir algı, Hideyoshi'nin "şüphecileri sadık hizmetkarlara, rakipleri vefalı dostlara ve düşmanları müttefiklere dönüştürmesini" mümkün kıldı. Dövüş sanatlarında beceriksiz olan bu "Kılıçsız Samuray," soylu rakiplerini bastırmak ve tüm Japonya'nın hükümdarı olmak için kendiyle dalga geçen mizah anlayışını, kurnazlığını ve olağanüstü müzakere becerilerini kullandı.Bugün, ölümünden dört yüz yıldan fazla bir zaman geçmiş olmasına rağmen, Japonya'daki her çocuk, Hideyoshi'nin adını bilir ve sayısız biyografi, roman, oyun ve filim- hatta video oyunları- onun kahramalıklarını ya da karakterlerini anlatırlar.Hideyoshi'nin ebedi sırları, her alanda başarılı olmak için stratejiler sunuyor."Kaderin bize dağıttığı eli seçemeyiz. Ama o eli nasıl oynayacağımızı seçebilir ve muhtemel en iyi sonucu doğurmak için elimizden geleni yapabiliriz. Bir insan olarak, siz bir geminin kaptanı gibisinizdir: Okyanusun azgın dalgalarını kontrol edemezsiniz, ama hepinizi sadece emniyete değil, daha iyi bir limana götürecek yolu seçebilirsiniz."  (Arka kapak yazısı !!!)


 Ben kitabın arkasında ki  yazıyı beğenerek aldım.Hakkındaki yorumları falan da okumadım.Bu yüzden de roman olduğunu tahmin ettiğim kitap kişisel gelişim çıkınca  hayal kırıklığı uğradım.Çünkü ben kişisel gelişim kitaplarını pek sevmiyorum.

   Hayatım hakkında hiç bir fikri olmayan birinin "şunu şöyle yapın, bunu böyle yapın" demesinden hoşlanmıyorum.Zaten bugüne kadar kimsenin kişisel gelişim kitabındakileri dinleyip hayatına uyguladığını görmedim.Sadece o anlık bir hevesle söylenilen her şeyin hayatınıza uygulayacağınızı , uygularsanız her şeyin daha iyi olacağını düşünürsünüz ama kitap bitince hiç birini yapmazsınız.Bu genelde böyle olur.Yıl sonu gelince seneye daha çok ders çalışıcam deyip çalışmamak gibi bir şey :)


Daha fazla çaba harcayalım lütfenn...



Neyse bende biraz ön yargıyla başladığım kitabı kişisel gelişim yönünü değil de anlatılan tarihi olayları sevdim.Tamam verilen tavsiyelerde  hoşuma gitti , doğruluğunu bende onayladım ama hayatımda uygulamadım her zaman ki gibi.Sadece evet bence
de öyle olmalı dedim geçtim :)

Bu arada bu tarz (kişisel gelişim) kitaplar  her şeye rağmen seviliyor.Çünkü insanlar başarı öykülerini hep seviyor.Bende seviyorum.En dipte olup da  çok başarılı bir hayata geçiş yapanların ,  " onun hayatında olmuş benim hayatım da da neden olmasın" cümlesindeki umudu seviyoruz sanırım.



Bu kitapta Hideyoshi hayatına önce çalışan olarak başlıyor zamanla da büyük orduları komuta ediyor.Bu yüzden de önce çalışanlara sonra da iş verenlere öğütler veriyor.Bu yönüyle çalışma hayatı içerisinde olmayanların ilgisini çekmeyebilir!!!


Benim bu kitabın düşünce tarzı ve insanın kendini sorgulamasını neden olması hoşuma gitti.Tamamıyla kişisel gelişim tarzında olmadığı için sanırım.Bütün çalışanların ve işverenlerin okuması ve UYGULAMASI  gerektiğini düşünüyorum.Uygulama alanı zor da en azından kendinizi sorgulamanız açısından okunabilir.


Öğüt verdiği için de bir anda bitmedi kitap.Çünkü ders verici olaylar ,ne yapmanız gerektiğini anlatan öyküler olunca sindire sindire okumak istiyorsunuz.Bende 2 haftada bitirdim .Kişisel gelişim kitabı değilde Japonya'nın en ünlü hükümdarının hayatı ve tavsiyeleri olarak baktım olaya :)


Kitapta bolca altını çizdiğim cümleler oldu.Bazılarını aşağıya yazıyorum...

*Kritik anlarda cesur davranın.
*Başkalarına bağlılık , onların da size bağlılığını arttırır.
*Kendinizi , liderinize (patron) adayın.
*Vizyonu olan bir lider seçin.
*Elinizde ki her şeyi her zaman işinize verin.
*Kendi kazançlarınızı liderinizin kazançları gibi gösterin.


Aşağıda ki paragrafta benim hayata bakış açımdan bahsediyor. EMPATİ....Bu o kadar önemli bir unsur ki...Başkasını kırmamak , onu daha iyi anlayabilmek , ne istediğini bilebilmek , onu neyin üzeceğini veya mutlu edeceğini bilebilmek gibi gibi daha bir sürü unsur empati kurmanıza bağlı.Ben elimden geldiğince çevremdeki insanlarla hatta yolda gördüğüm bir insana ön yargılı bir fikre kapılmamak için empati kurmaya çalışıyorum.Her zaman da işe yaradığını görüyorum.Bu sayede çoğu insanla rahatlıkla iletişim kurabildiğime inanıyorum.Bu yüzden çevremdeki insanlara "empati kurun" diye diye dilimde tüy bitti. :)


Kitaptan alıntı bir paragraf....

...Önce kendinizi diğer kişinin yerine koyun ve onun bakış açısıyla neyin önemli olduğunu düşünün.Sonra , onun söyleyeceklerini iyi dinleyin.Bu iki adımı takip edin ve o kişinin arzularını anlayacaksınız.Gayretle geliştirilen bu beceri , potansiyel müttefiklerle - ya da düşmanlarla- baş ederken oldukça değerli olacak....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder