30 Nisan 2015 Perşembe

~BAB-I ESRAR~ AHMET ÜMİT~ 7. Kitap (2015)

 



Kitap Adı :Bab-ı Esrar
Yazar: Ahmet Ümit
Türü: Tasavvuf , Roman , Macera
Yayın Evi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 369

Konusu: Londra da bir sigorta acentesinde çalışan Karen Kimya Konya'ya ya yangın da yanan bir otelin araştırması için gider.Babasının memleketi olan Konya , Kimya ya  hiç bir açıklama yapmadan  terk eden babasını hatırlatır.İş için olmasa Konya ya asla gelmeyecek olan Kimya başına gelen olayların ve  otelin gizemli yangını hakkında bilgi toplaması gerekiyordur.Bu süre boyunca tanıştığı insanlar ve yaşadığı ilginç olaylar sayesinde yıllardır merak ettiği soruları sorma fırsatı bulacaktır.





 Yine A101 den , Ahmet Ümit'in "Sultanı öldürmek" adlı kitabını almıştım.Ahmet Ümit'in okuyacağım ilk kitabı olacaktı.Ama "Ahmet Ümit'i ilk defa okuyacaksan bu kitabı ile başla"diye bir tavsiye üzerine bu kitap yani Bab-ı Esrar ile tanıdım Ahmet Ümit'i. "Sultanı öldürmek"'i sonraya bıraktım.

   Keşke önce bunu okumasaydım demedim.Gayet güzel bir konu ve anlatımı vardı.Ahmet Ümit'in kalemini de sevdim.Bundan sonra kapım her zaman ona açık olacak.İnşallah kapılarımı kapatacak bir kitabıyla karşılaşmam.


Kitap benim olmadığı için okurken altını çizemedim.Telefondan çizmeye çalıştım  :)

Kitap farklı bir konuyla başlıyor ama çok ayrı bir konuya bağlanıyor.Aşk'a bağlanıyor....Allah Aşk'ına.Mavlana'ya değiniyor...Şems Tebrizi'nin hakkında bilmediklerimizi anlatıyor.Birbirinden çok bağımsız görünen bu iki konu arasına öyle güzel işliyor ki Tasavvufu Ahmet Ümit....Sadece Tasavvuf dan Mevlana dan Şems den bahsetseydi bu tadı vermezdi diyorsunuz.Bir yandan acaba ne olacak diye devamını merak ederken bir yandan da anlatılanları daha iyi anlamak , sindirebilmek için durup düşünüyorsunuz.Belkide bu yüzden normalinden daha fazla kaldı elimde bu kitap.







    Benim de Mevlana ve Şems Tebrizi hakkında ki bilgim herkesin bildiği kadardı.Ama bu kitap sayesinde daha çok şey öğrendim ve daha da çok öğrenmek için heveslendim.Okumam gereken bir sürü kitap olduğunu anladım. Kitap listeme yeni kitaplar ekledim.

Okudukça da Konya'yı daha bir merak eder oldum.Kitapta ki karakterin gittiği her yere bende gitmek istedim , o anları bende biraz olsun hissedeyim , hayalimde yaşayayım istedim.Bayram tatilinde Konya'ya gitmek gibi bir planım var.İnşallah bir aksilik çıkmaz da gidebilirim.Gidersem eğer uzuuuunn bir gezi yazısı sizi bekliyor olacak benden söylemesi.




Son olarak da kitabı neden kendime çok yakın hissettiğimden bahsedeyim. Konya da Kimya adında bir mektup arkadaşım var.Baş kahramanın adı da Kimya idi.Okurken aklıma hep arkadaşım geldi.Onun da adı ile ilgili çok ilginç bir hikayesi var.Bilmeden önce Kimya adına bir anlam verememiştim ama öğrenince ne kadar da anlamlı ve değerliymiş öğrendim.Buradan da ona sevgilerimi iletiyorum.Konya ya gitmek istememin bir diğer nedeni de Kimya ile tanışmak.İnşallah olur . Aminnnn  :)


Dip not : Kitabın sonu için bazı şeyler daha net mi olmalıydı yoksa bu bilinmezlikle kalmalı mıydı tartışılır.Ama ben yine de beğenerek okudum.. 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder