16 Nisan 2015 Perşembe

~ATHENA PROJESİ~ BRAD THOR~ 5. Kitap (2015)



Kitap Adı:Athena Projesi
Yazar:Brad Thor
Türü:Roman 
Yayın Evi:Altın kitaplar
Sayfa Sayısı: 368


Kitap Konusu: Roma'daki bir terör saldırısında yirmiden fazla Amerikalının ölümü gizli kalmış bir çok sırrın ortaya çıkış noktası olur. Diğer yandan Güney Amerika'nın balta girmemiş ormanlarında üstünde runik semboller olan taş anıtların bulunduğu bir yerde Amerika'nın en büyük kâbusunun yaşanmasına çok az kalmıştır. Felaketler bununla da bitmez... Colorado'da bir casus, Amerika'nın Uluslararası Denver Havaalanı'nın altına gizlenen esrarengiz sırlarına ulaşmak üzeredir. Bütün bu olaylardan sonra Delta Birliği'nin yenetenekli kadın ajanları; Gretchen, Julie, Megan ve Alex, Athena Projesi adı altında bir dizi gizli operasyonlar düzenlerler. Dört kadın ajan, hedeflerine adım adım yaklaşırken kendi hükümetlerinin gizlediği büyük bir tehditle yüz yüze gelirler. Acaba bu tehdidin varlığı insanlığın geleceğini ve dünyayı nasıl etkileyecektir?...





    Bu kitabı Kipa dan aldım.Kitabı alırken fazla zamanım yoktu.Çok çabuk karar vermem gerekiyordu.Yani pek  incelemeden aldım.Yine arka kapak yazısını okudum tabii ama internette yorumlara falan bakamadım.(Çoğu zaman yorumları okur öyle alırım) 


    Aldığım gün okumaya başladım.4 gün içerisinde de bitti.Öyle başları sıkıcı sonraları daha akıcı diyemem.Çoğunlukla aynı seviyede ilerliyor.Bazı yerlerinde nabız hızlandırıyor sadece.Akıcı ve esprili bir dili var ama karakterler başlarda beni çok zorladı.Ana karakter dört tane kadın ajan.Şu yabancıların soyadıyla hitap etme alışkanlığı yüzünden bir türlü isimleri ezberleyemedim kadınların :) Kitap boyunca adı veya soy adını kullansa sorun olmayacak da , bir cümlede adını diğer cümlede soy adını kullanınca "kimdi bu şimdi" dedim durdum.Son çareyi adlarını kitabın ilk sayfasına yazmakta buldum.Şaşırdıkça açıp baktım.






   Kitap boyunca da altını çizdiğim tek cümle yukarıdaki fotoğrafta.Sade akıcı bir dili var ama öyle edebi cümleler , duygusal olaylar falan yoktu.Zaten konu itibari ile buna müsait bir kitap değildi.

   Ben okurken sıkılmadım.Sürükleyici , akıcı.Ama nefes nefese bırakan , beklenmedik bir sonu da yok.Bir kaç yerinde şaşırtıyor.Okurken bana hep film için yazılmış kitap hissi uyandırdı.Yani kitaplarda ki o betimleme yoktu.O yüzden kadın karakterleri bile gözümde tam olarak canlandıramadım.

   Demem o ki okumazsanız çok şey kaybedersiniz tarzında bir kitap değil.Ama okurken  de sıkılmazsınız.Bana pek bir şey katmadı.Sadece yeni bir yazar daha tanımış oldum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder