12 Aralık 2014 Cuma

BOYS OVER FLOWERS "BOF" (Kore Dizisi #3)

   
  Kore dizilerine bağımlı hale gelmemin en büyük nedeni bu dizi.Hatta tek nedeni diyebilirim.Yıllar önce trt de ki "düşlerimin prensi" dizisiyle başlamıştır çoğu kişinin bu kore sevdası.Bende ilk bu diziyi izledim ama bir şey itiraf etmeliyim ki "düşlerimin prensi" dizisini Çin veya Japon yapımı diye izlemiştim.O zamanlar Güney Kore diye bir ülkenin adını sadece bizim Kore gazilerinden duymuştum.Neyse o zamanlar bu diziyi Trt de izledim ve çok sevdim.Sonrasında da bir şey olmadı.İzledim ve bitti.



Trt de yayınlanan "Düşlerimin prensi"  dizisi

    Aradan bir kaç yıl geçti kuzenim "boys over flowers" dizisini önerdi.Nasıl bir dizi dedim. "Trtde izlediğimiz dizi gibi" deyince hiç tereddüt etmeden başladım izlemeye.Başladım başlamasına da gülmekten alt yazılarını okuyamıyordum ki.Gülmemin tek nedeni ise  konuşmalarıydı.Hayatım da ilk defa Koreceyi duyuyordum.Bu konuşmanın üzerine bir de o ilginç tepkileri olunca... (örn: Aaisshh , omo! , aiigoo ... gibi gibi gibi)  Hatta annem odama bu kıza ne oldu diye bakmaya geliyordu.Tabi bölümler ilerledikçe kulağım aşina olmaya başladı.Dizinin konusuna ve oyunculuklara daha iyi odaklandım.Bu nedenle de aslında ilk Kore dizim diyebiliriz.





Boys over flowers dizisini beğendiğim için oyuncuları araştırmaya başladım.Gerçekten çok beğendiğim için  başka projelerde de izlemek istedim.Boys over flowers bittikten sonra playfull kiss dizisine başladım.Personal taste , secret garden , 49 days , coffee prince , city hunter ... derken 35'e yakın dizi bitirdim.Şu sıralar biraz ara verdim.Çünkü kaliteli dizi bulmak artık zorlaştı hem de üst üste izleyince sıkılmaya başlıyor insan.Bu yüzden şimdilik Supernatural ve The walking dead ile  idare ediyorum.Bunlar haftalık çıktığı için sabırsızlıkla bekliyor oluyorum.Hem de sıkılmıyorum.İyi bir dizi önerisi duyarsam tekrardan Kore dizilerine başlayacağım.

    Her zaman ki gibi neden bu diziyi izledim yazısını yazalım...

       Neden bu dizi ?

  • İyi bir dizi olduğuna dair tavsiye aldığım
  • Farklı kültürlerden dizi izlemek istediğim
  • "Düşlerimin prensi" dizisine benzeyeceğini düşündüğüm için izledim.

     Boys over flowers dan biraz bahsedecek olursak...

   Geum Jan Di fakir ama gururlu bir kızdır.Babası kuru temizleme işinde çalışmaktadır.Bir  gün Güney Kore'nin en meşhur ve pahalı  ShinHwa lisesine kıyafet teslim etmek için gider.O gün de okulda intihar etmeye çalışan bir öğrencinin hayatını kurtarır.Bu olayın duyulmaması için Geum Jan Di'ye okulda burslu okuma imkanı verirler.Kendisi böyle bir liseye hiç gitmek istemese de ailesinin ısrarı üzerine gitmeyi kabul eder.

    Okula gitmeden önce bir araştırma yapar ve F4 adlı bir grubun varlığını öğrenir.Bu grup adı üzerine 4 kişiden oluşmaktadır.Bu dört kişininde hepsi Kore'nin en zengin ailelerinin çocuklarıdır.Hatta içlerinde öyle biri vardır ki F4'ün lideri , ShinHwa Group'un varisi ve Geum Jan Di'nin gideceği okulun sahibidir.Bu  zenginlik sayesinde okulda her şeyi yapabilmektedirler.İstedikleriyle dalga geçip, eziyet edip hatta okuldan bile gönderebilirler.Lisede ki herkes onların bu davranışlarına rağmen çok cool olduklarını düşünerek  hayranlık duymaktadırlar. 
  
    Geum Jan Di bu durumdan rahatsız olsa da henüz bir şey yapmamıştır.Taki arkadaşına küçük düşürücü hakaretler edildiğini görene kadar.Bu duruma daha fazla dayanamayan Geum Jan Di F4 ile tartışır.Daha doğrusu F4'ün lideri Go Joon Pyo ile.Bundan sonra Geum Jan Di Go Joon Pyo'nun en büyük düşmanıdır.Bu savaşta F4 tarafından en kötü hakaretlere uğrayıp , eziyet görecektir ama pes etmek Geum Jan Di'nin aklından dahi geçmez.Böyle bir kararlılıkla F4 'e karşı çıkarken gruptan Ji Hoo'ya aşık olur.Bu da yetmezmiş gibi grubun en acımasız üyesi , okulun sahibi Go Joon Pyo da Geum Jan Di ye aşık olur.Şimdi Geum Jan Di bu savaşta ilk aşkı Ji Hoo 'u mu yoksa onun için her şeyi yapmaya hazır olan Go Joon Pyo ' yu mu seçecektir?


   Şimdi geçelim karakter analizine...


Gu Hye Sun dizideki adı Geum Jan Di



Fakir bir ailede yetişmiş.Babası kuru temizleme işinde çalışıyor.Bir erkek kardeşi var.Yemek yemeyi çok seviyor.Dik başlı .Adeletsizliğe , haksızlığa dayanamıyor.Ailesine destek olmak için okuldan sonra lapa lokantasında çalışıyor.F4'ün tüm işkencelerine rağmen davasından vazgeçmiyor.

Kişisel yorum: Çok şirin bir kız.Bu şirinliğini de diziye çok güzel bir şekilde yansıttığını düşünüyorum.Yemek yerken ki halleri dizinin gülümseten yerlerinden di. F4' kafa tutarken ki çabası takdire şayan gerçekten.Sadece keşke saçları öyle olmasaymış dedim yani.Bir de daha düzgün giydirselerdi kızı."The musical" dizisinde de başrol oynadı ama orada sevemedim kendisini Dram ağırlıklı olduğu için olabilir.Bence bu kız romantik komedi oynamalı.


                    Lee Min Ho dizide ki adıyla Go Joon Pyo 
     


F4 'ün lideri.Zengin hem de çok zengin.Havalı , acımasız , dünyadan haberi olmayan ama aslında adamına göre şekillenen bir karakter.Atasözleri ve deyimleri sürekli yanlış söylemesi dizide ki komik sahnelerden di.(dünyadan haberi yok derken bunu kastetmiştim)Çok soğuk ve kibirli gözükse de aslında değer verdiği insanlar için yapamayacağı hiç bir şey yok.Bu havalı karakter aynı zamanda arıdan bile korkuyor.Böyle zıtlıklarla dolu işte.
Saçlarının sürekli permalı olması nedeni şu ; Go Joon Pyo'nun saçlarının doğal hali böyle kıvırcıkmış  düzleştirilmesi de öyle zormuş ki 3 - 4 saat uğraşmak gerekiyormuş.

Kişisel yorum:Tabi bu senaryo gereği ama gel de bana anlat.Doğal bir kıvırcık saç hiç böyle olur mu be. :) Resmen maşayla yapmışlar çocuğun saçını ya.İlk alışmak gerçekten zor oldu.Sonra ben onu permalı Joon Pyo olarak kabullendim :)oyunculuğu beğeniyorum Lee Min Ho'nun ama bana biraz donuk geliyor.Personal taste , city hunter ve Bof olmak üzere 3 dizisini izledim.Hepsinde de aynı  şeyi hissettim.Sanki tam duyguyu yansıtamıyor.Sırf bu yüzden son iki dizisini izlemedim.Belki daha sonra ona bir şans daha verebilirim.Herkes bu kadar çok seviyorsa bir bildikleri vardır illa ki .


Kim Hyun Joong  dizideki adıyla Yoon Ji Hoo




Gruptaki en sakin , en aklı başında , yardım sever ,  karizmatik , cool ,zeki , yetenekli ve daha bir sürü özelliği olan biri.İdeal erkek yani :) F4 grubun imajına pek uymuyor aslında.Çünkü diğerleri gibi kimseye eziyet etmiyor , dalga geçmiyor.O kendi aleminde , keman falan çalıyor , uyuyor.

Kişisel yorum: Dizinin başında kisaçlarını görünce resmen Koreli erkeklerden soğumuştum. E daha 2. kore dizim di ve tüm kore erkeklerinin de böyle olduğunu düşünmüştüm.Ama sonradan kesti saçlarını Kim Hyun'cuğum.Daha bir yakışıklı ve  karizmatik oldu.Bu karizmatik olayını da biraz abarttığını düşünüyorum.Karizmatik olacam diye yırttı kendini.Ağlarken bile bir cool olma çabaları falan.Böyle karakterler biraz sinirimi bozar benim.Neyse sonuçta bir dizi.Gerçek hayatta olsa asla katlanamazdım.Lakin dizide her nedense çok çekici oluyor böyle tipler :)
 

Kim Joon dizideki adı Song Woo Bin

               





















F4 grubunda Don Juan olarak biliniyor.Ailesinin büyük bir inşaat şirketi var.Mafyayla güçlü bağlantıları var.(yanlış hatırlamıyorsam)  Teakwondo biliyor.Grubun en  sorunsuz üyesi Ne kızla ne de başka bir şeyle işi yok.Etliye sütlüye karışmıyor diyelim.

Kişisel yorum: Grubun en pasif üyesi.Mafyayla arası çok iyi ama dizi boyunca başına ne bir olay geldi ne başka bir şey.Kızlarla arasının nasıl olduğunu bilecek kadar  bile kızlarla ilgili rolü yoktu.Sürekli grubun yanındaydı ama biraz dışarıda kalmıştı açıkçası.Yinede F4'ü tamamlayan bir karakterdi.Dizi boyunca kaşları çok dikkatimi çekmişti :)

Kim Bum dizideki adı Soo Yi Jung





      Taş kalpli bir çapkın.Ji Hoo kadar olmasa da bu da karizmatik.Havalı.(Zaten F4 grubunun hepsi havalı da neyse.) Çömlekçilik yeteneği var.Ailesi Kore'in en büyük sanat müzesinin sahibi.Aşk konusunda işler ciddiye binince kendine çeki düzen verecektir.

  Kişisel yorum: Bof da gülüşüyle nam salmış biri. Gerçekten de herkesin ilgisini çeken bir gülümsemesi var.Başlarda tam bir playboy olduğunu söyleyebilirim.Çömlek işinde gerçekten yetenekli.Şirin bir yüzü var.Yukarıda ki fotoğrafta gördüğünüz gibi.Ama bakmayın siz onun elinde çiçekler, yüzünde gamzeleriyle gülmesine.Diziden bir süre sonra bir değişti ki Kim Bum tanıyamadım resmen.Bu değişimin nedeni ne onu da anlayamadım.Dizi de ergenlik döneminde miydi neydi? Değişimi bir kaç çarpıcı fotoğrafla kanıtlamak istiyorum.

Bof da çakıl taşıydı şimdi kaya olmuş resmen...

O şirin yüz gitmiş yerine keskin hatlar gelmiş.Gamzeleri bile yok olmuş.Uzun saç da kesinlikle çok yakışmış.Dizide ki halinden bin kat daha yakışıklı olmuş bence.Ben zaten şirin gözükmeye çalışan oyuncuları sevmiyorum.Adam dediğin dudağına parlatıcı sürmez arkadaş :) (gerçek hayatta olmasa da çoğu dizide sürüyorlar.Uyuz oluyorum ya)


Son olarak dizinin gerçekten güzel olduğunu söylemek istiyorum.Böyle kaliteli diziler pek yok.O yüzden izlemeden geçmeyin derim.Bof hakkında bir çok şey okudum.Bof'un kaynağı Tayland  mı yoksa Japonya mı bilmiyorum.Ama her iki ülkede de yapıldı bu dizi.Ben Kore versiyonundan sonra Japon versiyonunu da izledim.İlk zaman alıştığımız için Japon karakterleri yadırgıyorsunuz ama sonradan o da çok eğlenceli ilerliyor.Hatta yanlış hatırlamıyorsam onlar 2. sezonu da yaptılar.Hatta final bölümünü sinema filmi olarak yayınladılar.Diziyi de beğenmiştim ama filme bayıldım.Hele sonu harikaydı.Muhteşem bir final yapmışlardı.Ben şimdiye kadar hiç bir Kore film veya dizisinde böyle güzel son izlememiştim.








1 yorum:

  1. favorim boys over flowers herkes onunla başlamıştır hayallerimizde ki erkekle ilk o zaman tanıştık kimimiz lee min ho yu kimimiz ise kim hyun joong u tutardı ama aslında hepimiz aynı taraftaydık aşkın yanında :)

    YanıtlaSil