21 Ocak 2015 Çarşamba

THE HEİRS (Kore Dizisi #6)



THE HEIRS (MİRASÇILAR)


Lee Min Ho'ya 2. Şans




Lee Min Ho'ya ikinci bir şansı vermemin nedenini yazımın sonunda anlatıcam.Şimdi diziden bahsedelim :)

Konusu : Sosyal sınıflandırmanın açık bir şekilde yaşandığı ortamda aileyi , arkadaşlığı  ve aşkı en acı ve en masum yönüyle anlatan cesur aşıkların kazandığı  bir dizi.



Neden Bu Dizi?
  • Yeni bir dizi izlemek istedim.
  • Arkadaşım tavsiye etti.
  • Çok beğenildi.
  •  Lee Min Ho'ya ikinci şansı vermek için izledim.






Bu fotoğrafı görünce bir konudan bahsetmek istiyorum.Yukarıda ki fotoğrafta da gördüğünüz gibi dizinin bir kaç bölümü California da geçiyor.Daha önce başka dizilerin bir kaç sahnesinin farklı ülkelerde çekildiğini  gördüm ama bu kadar uzun süreli olanını ilk defa izledim.Yanlış hatırlamıyorsam ilk 4 bölümü California da geçti.Böyle masraflı bir şeye bence işin içinde  Min Ho var diye kalkıştılar .Bu kadar harcamanın karşılığını dizi izlendikçe alacaklarını düşünmüşlerdir.Mantıklı bir düşünce bence.Çünkü Lee Min Ho Koreli ünlüler arasında en tanınanlardan biri diye biliyorum.Yanlış da olabilir tabi ama benim gözlemlerime göre öyle.Yani Min Ho olmasaydı böyle bir şeye kalkışmazlardı.Neyse .Ben karakterleri tanıtmaya başlayayım.



Lee Min Ho   Dizideki adı Kim Tan



"Kim" ailesinin gayri meşru çocuğu olan Kim Tan üvey abisinin zorlaması üzerine 16 yaşındayken Amerikaya gönderilir.3 yıl Amerika da kaldıktan sonra abisinin bütün kötü  davranışlarına rağmen Kore'ye geri döner. Bu geri dönüş Kim Tan'ı hem okul  hem de aile hayatına karşı vermesi gereken çok zor  sınavla karşı karşıya bırakır.(Babası da tüm oyuncuların gittiği okulun sahibi)

Kişisel yorum: Kim Tan'ın babası sağ olsun Güney Kore'nin nüfus artışına katkıda bulunmak için epey bir çaba göstermiş ama yine de 2 çocukla kalmış :) Demek istediğim şey Kim Tan'ın babası 3 kadınla evlenmiş.İlk eşinden bir oğlu olmuş (Kim Tan'ın abisi) ama eşi vefat etmiş.Sonra başka biriyle evlenmiş ama çocukları olmamış.Herhalde çocuk olmayınca başka bir kadınla ilişki yaşamış ama metres hayatı.O kadından da Kim Tan olmuş.Tabi bu sırada 2. eşinden boşanmıyor.Hatta herkese Kim Tan'ın annesi olarak 2. eşini tanıtıyor ve gerçek annesi evde hapis hayatı yaşamak zorunda kalıyor.İşte böyle karma karışık bir aile hayatında büyüyor Kim Tan.

Kişisel yorum: Bu dizide de liseliyi oynuyor ama öyle entrikalı bir yaşamı var ki genç yaşta çok olgunlaşmış bir karakteri canlandırdı.Ama bende zaten liseli rolünü yakıştıramadım Min Ho ya.Artık büyük kaçıyor böyle rollere.Dizi boyunca yadırgadım liseli halini.Ama yeri gelince esprili halleri  de çok hoştu.Resmen atarlı giderli biri olmuş.Onu en son böyle BOF da görmüştüm.Hatta BOF dan daha iyi.Acayip laf sokmalar vardı :)



Park Shin Hye Dizideki adı Cha Eun Sang






Konuşma engelli bir annesi ve Amerika da yaşayan umursamaz bir ablası olan Cha Eun Sang fakir bir hayat yaşamaktadır .Eve katkıda bulunmak için okuldan sonra bir kaç tane part time işte çalışır.Annesi ise Kim Tan'ın evinde hizmetçidir.Ama  Eun Sang'ın bundan henüz haberi yoktur.Bu zorlu hayattan bıkan Eun Sang Amerikaya ablasının yanına gitmeye karar verir.Annesine ablasının düğünü için gitdip döneceği yalanını söyleyip temelli gitmeye karar verir.Ona göre Amerika da her şey çok daha güzel olacaktır.Ama büyük umutlarla gittiği Amerika da başına gelmeyen kalmaz ve beş parasız ortada kalır.Geri dönmek için ne yapacağını bilemeyen Eun Sang Kim Tan ile tanışır.Bu tanışma hayatının geri kalanında vermesi gereken büyük sınavların başlangıcıdır.Babası yok!

Kişisel yorum: Park Shin Hye'i bir dizide izlemeyeli uzun zaman olmuştu.Şahsen ben beğeniyorum kendisini.Bir kere çok güzel ağlıyor.Yapmacık değil yani.Bu dizide de başarılıydı.Lee Min Ho'nun aksine ona liseli rolü yakışmıştı.Yalnız bir de çok sık dizilerde oynamasa daha iyi olur aslında.Her yerde karşıma çıkıyor.Şu sıralarda "pinokyo" diye bir dizide oynuyor sanırsam.Mesela ben hemen o diziyi izleyemem.Çünkü The Heirs'in etkisi daha geçmedi.Yani o rolü henüz kafamdan atmadım.Hemen başka bir dizide izlersem bir önceki rolü aklıma gelir ve bu rolüne odaklanamam.Bütün oyuncularda böyle oluyor bende.Bu yüzden aynı oyuncuyu peş peşe izlememeye çalışıyorum.



Kim Woo Bin Dizideki adı Choi Young Do





Choi Young Do da zenginler sınıfından.Babası lüks bir otelin sahibi.Karakteri kötü biri gibi gözükse de derinlerde  inanılmaz biri.Bu yönünü kimseye göstermeyen 
Young Do okulda bursluları hor görüp alay eden biri.Kim Tan Amerika'ya gitmeden önce burslularla ikisi birlikte uğraşırlardı.Aralarından su sızmayan çok iyi iki arkadaştılar.Ama  gelişen bir olay yüzünden birbirlerine düşman olmuşlar.Bu düşmanlığa bir de Eun Sang eklenince durum içinden çıkılmaz bir hal alır.Buradan da anlaşılacağı gibi Young Do dizinin aşk üçgenini tamamlayan ikinci başrol.Annesi yok!


Kişisel yorum:Kim Woo Bin'i ilk defa bu dizide izledim.İlk gördüğüm anda ilgimi çeken tek şey kaşları oldu.Her gördüğümde sadece kaşları varmış gibime geliyordu.Resmen çocuğun kaşlarına bakmaktan yüzüne bakamıyordum.Çok itici gelmişti bana.Aslında Bigbang den T.O.P'un kendisini ve kaşlarını çok beğeniyorum ama bununkiler bir acayip ya.Zamanla karakteri anlamaya başladım.Anladıkça sevdim ve kaşları daha az gözüme çarpar oldu.Zaten dizinin yarısından sonra saç stilini değiştiriyorlar.Kaşlarını kapatan bir model yapıyorlar.Bu değişikliğin nedeni gerçekten de kaşları olabilir.Çünkü dizinin içersin de de alay konusu olmuştu bir yerde.İzleyenlerin tepkisine göre değiştirmiş olabilirler.Neyse ben kaşları bırakıp karaktere geleyim :) 


    Young Do karakterini kötü biri de olsa en başından destekleyip sevdim ben.Galiba sonrasında ortaya çıkacak olan yönünü görmüş olmalıyım.Ve bir şeyde itiraf etmeliyim ki ben Kim Woo Bin'i Lee Min Ho dan daha çok beğendim.Tip olarak demiyorum (tip olarak yine Woo Bin'i seçerim de neyse) karakter olarak bana çok samimi geldi.Duyguyu karşı tarafa çok iyi yansıttığını düşünüyorum.Hele ağlamasına dayanamazsınız.Demem o ki başka projelerde izlemek isterim kendisini.


Kim Tan ve Young Do arasındaki düşmanlığa küçük bir örnek.Diziyi izlerken kendimce bir kaç replik aldım.Ara ara paylaşıcam.











"Atara atar gidere gider " Lee Min Ho dan bir kesit gördünüz.Daha fazlası için diziyi izleyiniz:)



Choi Jin Hyuk Dizideki adı Kim Won



Hele bakın burda kimler varmışşşş.Jin Hyuk da bu dizide oynuyormuş meğerse.Ben sadece afiştekileri görünce Jin Hyuk dan haberim olmadı tabi.Diziyi izlerken görünce çok sevindim.Çünkü bundan bir önceki izlediğim Fated to love you da ilk defa izlemiş ve çok beğenmiştim.(Fated to love you yazımı okumak için tık tık :))Kesinlikle başka dizilerini de izlemeliyim derken The heirs de karşıma çıktı.Tabi ben onu bir başrol de izlemek istiyordum ama olsun.Daha sonra başrol  de de izlerim.Şimdi bu dizideki karakterinden bahsedelim. 

Kim Tan'ın üvey abisi. Hırslı, sert ve hayatını gerçeklere dayanarak yaşayan biri.Kim Tan'ı küçüklüğünden bu yana kıskandığı için her zaman kötü davranıp hor görmüş. Mirasda da herhangi bir hakkı olmadığını düşünüyor. Kim Tan'ın ne mirasla ne de baska birşey le ilgisi olmadığını tek değer verdiği şeyin ailesi olduğunu  en sonunda anlayan Kim Won'un kalbinin derinliklerinde bulunan duygular meydana çıkıyor. Aslinda yaşadığı daha doğrusu yaşamaya zorlandığı hayat yüzünden duygularını pek de belli edemiyor.Kim Tan kadar cesur biri olmadığı içinde bazı şeylere katlanmak zorunda kalıyor. Annesi yok !

Kişisel yorum: Fated to love you dizi yazımda da söylediğim gibi Jin Hyuk'u çok beğeniyorum. Bu dizide oynaması benim için süpriz oldu.Görünce çok sevindim ama sevincim biraz kursağımda kaldı doğrusu. Çünkü çok  fazla bir rolü yoktu. Diğerlerinin sorunları yüzünden buna pek sıra gelmedi açıkçası. Yinede onu başka bir dizide izlemek çok keyifliydi. Hemde çok başka bir karakter de.Fated to love you da pamuk şekeri gibi olan çocuk bu dizide kaya tuzu olmuş resmen :) En çok etkilendiğim sahnesi son bölümler de ki ağlama sahnesiydi. Çok gerçekçi ve etkileyiciydi.


Im Joo Eun Dizideki adı Jeon Hyun Joo




Kim Tan'ın nişanlısı.Hyun Joo Kim Tan'ı sevse de Kim Tan sadece ailesinin ısrarı yüzünden nişanlanmıştır.Hyun Joo da zengin bir ailenin kızıdır.Lüks hayatın getirilerini sonuna kadar yaşayan şımarık biridir.Babası yok!

Aslında karakteri hakkında tüm detayı sadece bir fotoğrafla size açıklayabilirim.Yine diziyi izlerken aldığım bir replik.




Kişisel yorum: İlk defa bu dizide izledim.Diğer çoğu oyuncu gibi :)
Aslında kendisini çok beğendim.Çok güzel bir kız bence.Oyunculuğu da iyi ama işte ne kadar iyi olursa olsun karakter kötü olunca bi soğuyo insan.Başka bir açıdan bakınca da onun yerinde olsam ben ne yapardım diye düşünüyorum.Gerçekten kötü bir durumdaydı kendisi.Ama yinede fesat bir karakter işte.Dizinin sonlarına doğru biraz daha sevecen oluyor da neyse...



Kang Min Hyuk Dizideki adı Yoon Chang Young



Cha Eun Sang'ın en yakın arkadaşı.Zenginlerin lisesinde burslu olarak okuyor.Babası Kim ailesinin şirketinde sekreter olarak çalışıyor.Okulun en çalışkan öğrencisi.Zor durumlarda Eun Sang' a yardım ediyor.Annesi yok!

Kişisel yorum: Kendisini baska bir dizide izlemiştim ama hangisiydi hatırlamayamıyorum.Burda olduğu gibi o dizide de şirin bir rolde olduğunu hatırlıyorum. Zaten hangi rolde oynarsa oynasın şirin bir yanı hep olacak bence. Bu dizide de tatlı bir aşığı oynuyor. Çoğu kız onun gibi bir sevgili olsun ister. Demedi demeyin :)



Krystal Jung Dizideki adi Jeon Hyun Joo





Chang Young'un kıskanç kız arkadaşı. Babası bir tv kanalının sahibi. Yani zenginlerin sınıfından. Zenginlik onu çok da şımartmamış.İyi karaktere sahip şirin bir kız.

Kişisel yorum : İlk defa bu dizide izledim.Gerçek adı Krystal olduğuna göre bir grupta şarkıcı şarkıcı falan galiba. Mağdur görün beni bu konuda. Pek bilmiyom kız gruplarını :)  Bir de bu kızın babasının işi sayesinde Super Junior dan Heechul'u kısa bir süreliğine de olsa dizide görmek güzeldi.Suju'nun yeri bende çok başkadır.Güzel bir sürpriz oldu benim için.



Kang Ha Neul Dizideki adı Lee Hyo Shin



Bu da zengin.Babası savcı.Bu yüzden oğlununda avukat olmasını istiyor.Ama Hyo Shin radyo televizyon okumak istiyor.Ailesinin zoruyla avukatlık sınavlarına çalışıyor.Diğer oyuncuların sanbesi (Üst sınıfı.Lise son yani). Aşktan yana şansını zorluyor bakalım zoru başarabilecek mi?

Kişisel yorum : İlk olarak dizide en çok beğendiğim erkek oyuncu olduğunu söylemeliyim.(Lee Min Ho dan bile daha çok...)Hem çok yakışıklı hem de çok cool.Çok fazla bir rolü olmasa da kendisini merak ettirdi.Bunun anne babası var ama olmasa sanki daha mı iyi olurdu diyorsunuz :) Ailesinin baskısı yüzünden hayatına ilişkin zor kararlar almak zorunda kalıyor.Ama yinede çok havalı :))






Park Hyun Sık  Dizideki adı Jo Myung Soo


İnanın bu çocuğun ne yaptığını unuttum.Belkide dizide hiç bahsetmediler.Ama çok iyi bildiğim şey zengin grubundan olması.Young Do'nun yakın arkadaşı.Kendine ait bir stüdyosu var ve sürekli fotoğraf çekiyor.Dizide şirin halleriyle ön plana çıkıyor.

Kişisel yorum : İlk defa bu dizide izledim.Hani yardımcı rollerde şirin tavırları olan , olaylara pek müdahalesi olmayan ama yinede gözünüzün aradığı tipler olur ya , bu da ondan işte.Bir kız arkadaşı yok ama her önüne gelene de asılıyor.Young Do ile çok komik diyalogları var.



Kim Tan ile de bir anıları var.Buyrun bakınız :)






Eveeett. Karakterlerin hepsini tanıttım.Şimdi dizi hakkında bir kaç şey söylemek istiyorum.Başrol de Min Ho var diye izlemek istememiş hep ertelemiştim.Aslında çok güzel duyguların paylaşıldığı sadece aşktan ibaret olmayan , sosyal sınıfların arasındaki ilişkiyi de derinlemesine işleyen güzel bir diziydi.Giriş - gelişme - sonuç (final) hepsi tam tadındaydı bence.İzlerken hem güldüren hem de öğreten nadir dizilerden biri olduğunu düşünüyorum.İzlediğim için kesinlikle pişman değilim .Benim puanım 10 üzerinden 8.




Lee Min Ho neden ağlıyor?













Favorim Young Do....Onun kalbini sevdim...






Atarlı Kim Tan dan kesitler.....









 ??? ---  Lee Min Ho'ya 2. şans --- ???


Böyle şirin bir fotoğrafın altına da bu yorumları da yazmak istemezdim ama , yapacak bir şey yok.Düşüncelerimi yok sayamam nede olsa.Neyse bir an önce Lee Min Ho hakkında ki düşüncelerimi yazayım ben.
Min Ho 'yu ilk defa BOF da izlemiştim.2. Kore dizimdi ve çok beğenmiştim. Beğenmemin nedeni Go Jun Pyo karakteriydi aslında.Sonra City Hunter'ı izledim ve başları çok hoşuma gitmişti ama sonlarına doğru çok sıkılmıştım.Hatta son bir kaç bölümünü izlemeden atlamıştım.Daha sonra Personal Taste'yi izledim.Bunu da çok beğendim , finali hariç.Tüm bu dizileri Min Ho var diye izlemedim.Kore dizilerini çok sevmiştim ve o zamanlar en çok izlenen dizilerdi bunlar.Bende izledim yani.Ama o dizilerden sonra şu ana kadar Min Ho'nun hiç bir projesini izlemedim , izlemekte istemedim aslında.Nedense bana bir soğuk geliyor bu çocuk.Sanki böyle duygusunu tam yansıtamıyor.Donuk geliyor bana.Diğer beğendiğim oyuncularla karşılaştırılınca yetersiz geliyor.Bu yüzden diziyi bu zamana kadar erteledim.2. bir şansı vermek için izledim ama maalesef olmadı.Lee Min Ho dan başka o kadar çok iyi oyuncu vardı ki Min Ho gözüme çarpmadı ne yazık ki.Mimiklerini daha fazla kullanıp biraz daha gerçekten o duyguları yaşıyormuş gibi hissettirseydi  2. bir şansı verebilirdim.Bu diziyle de sevemediysem ben bir daha sevebileceğimi düşünmüyorum.(Oyunculuk  yönünden) Başka dizilerini de izlemem herhalde.Bakalım zaman ne gösterecek...










Başka yerlerde okuduğuma göre Gossip girl ile Bof karışımı bir dizi yapmışlar.Ben içerisine biraz da Aşk-ı memnu kattım.Gençlerin anne babaları sağ olsunlar takip etmekte zorlandığımız bir ilişki yaşadıkları için bu diziye benzettim.Zaten farkındaysanız karakterlerin ya annesi yok ya babası.Ailesi tam olup mutlu mesut geçinen de yok.Zengin fakir hepsi bir aile dramı yaşamış yani.Size tavsiyem diziyi çok dikkatli takip edin.Sonra kim kimin babasıydı , kim kiminle çıkmıştı , şimdi kimle çıkıyo , bu çocuğun anası kim demeyin :)


























1 yorum:

  1. en kısa sürede izleyeceğim yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil